آموزش Mendeley, آموزش کامپیوتر

آموزش ویدئویی نرم افزار مدیریت رفرنس مندلی (Mendeley)

در این ویدئو استفاده از نرم افزار مندلی (Mendeley) که یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای مدیریت رفرنس و منابع در نگارش یک متن علمی می باشد آموزش داده شده است. تلاش شده تمامی موارد مرتبط با این نرم افزار از دانلود آن تا ورود اطلاعات و استفاده از ان در محیط ورد و … آموزش داده شود.

رفع مشکل فارسی نبودن اعداد رفرنس‌های مندلی در Word برای استایل‌های عددی

رفع مشکل فارسی نبودن اعداد رفرنس‌های مندلی در Word برای استایل‌های عددی گاهی کاربران مندلی با اینکه تمام تنظیمات مربوط به نمایش اعداد متناسب…

راهنمای آغاز پژوهش در زمینه‌ی اینترنت چیزها (Internet of Things)

پرسشی که بیشتر دانشجویان و علاقمندان به پژوهش در زمینه‌ی «اینتنرت چیزها» یا Internet of Things دارند این است که روی چه موضوعی در این بخش کار کنند و یا چه ساختار و بخش‌هایی در این حوزه وجود دارد. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که به حدود 30 سال پیش بازگشته‌اید و می‌خواهید ابزاری به نام «اینترنت» را اما با مفهوم و گستردگی امروزی در اختیار مردم بگذارید و حالا می‌خواهید روی ابعاد گوناگون آن بررسی و پژوهش داشته باشید.

Start research on IoT
تکنولوژی

آغاز به کار سرویس کلاس مجازی گوگل – Google Classroom

گوگل همواره تمرکز ویژه‌ای روی گسترش دانش در جهان داشته و ده‌ها سرویس و مراسم آموزشی در این راستا ارائه کرده است که تازه‌ترین آنها سرویس کلاس مجازی یا Classroom است که برای اساتید و دانشجویان امکان تعامل بیش از پیش در مدیریت کلاس‌ها و تکالیف را فراهم کرده است.

پروژه و پژوهش

تقویم برگزاری کنفرانس‌های HCI در جهان

سالانه کنفرانس‌های زیادی در زمینه تعامل انسان و کامپیوتر (Human-Computer Interaction) در سراسر جهان برگزار می‌شود و سال به سال نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با توجه به گستردگی بسیار زیاد حوزه HCI و شاخه‌های مختلف آن بدون شک کنفرانس‌های بسیار بیشتری برای علاقمندان وجود دارد که در این پست به معرفی آنها پرداخته‌ام.

پروژه و پژوهش

تعدادی از بهترین کنفرانس‌های علمی HCI در جهان

ارائه مقاله و شرکت در کنفرانس‌های مطرح رشته‌های کامپیوتر و به ویژه زمینه‌هایی که سرعت پیشرفت در آنها بسیار بالاست به مراتب با ارزش‌تر از داشتن مقاله در ژورنال‌هایی است که به ندرت و دیر منتشر می‌شوند و یا فرایند بسیار طولانی در پذیرش مقالات دارند. زمینه «تعامل انسان و کامپیوتر» یا به اختصار HCI از جمله همین موراد است و در این پست قصد دارم به معرفی چند نمونه از برترین کنفرانس‌های موجود در این زمینه بپردازم.